تیترنمارسانه دیدسایت ها/خبرگزاری ها

«عصر ایران» و نگاهی به ویژه‌نامه‌های نوروزی مجلات

عصر ایران و نگاهی به ویژه‌نامه‌های نوروزی مجلات

سایت عصر ایران قصد دارد در ایام نوروز ویژه‌نامه‌های نوروزی مطبوعات و نشریات شاخص را مرور و تورق کند. آنها در اولین روز فروردین سراغ مجله سیاست نامه رفته اند.

برش هایی از این مطلب:

←شمارۀ جدید مجلۀ سیاست‌نامه با تصویری از دکتر عبدالکریم سروش بر روی جلد منتشر شده است. این شماره از مجله اگرچه به عنوان زمستان ۱۴۰۲ منتشر شده اما به قدری پر و پیمان است که ما آن را ویژه‌نامۀ نوروزی تلقی می‌کنیم و در صدر فهرست مجلات ویژۀ نوروزی می‌آوریم.

←در بخش داستان جلد سه گزارش از سه مقطع از زندگی عبدالکریم سروش به رشته تحریر درآمده است: پرده اول: ۱۳۲۴ تا ۱۳۵۷: معلق در سیاست، پرده دوم: ۱۳۵۷ تا ۱۳۶۳: ناقد مارکسیسم ایرانی و پرده سوم: ۱۳۶۳ تا ۱۳۶۹: فیلسوف‌ترین سروش شامل این گزارشات است. دو مطلب دیگر با عنوان پروژه پراکنده سروش و پروژه ناتمام سروش نیز از دیگر مطالب داستان جلد شماره ۲۹ سیاست‌نامه است.

←مهم ترین و مفصل‌ترین شماره بیست و نهم سیاست‌نامه پرونده‌ای درباره مهمترین مقالات منتشر شده پس از انقلاب ۱۳۵۷ در ایران است. در این پرونده ویژه به این پرسش پاسخ داده شده که نویسندگان برتر ایران در چهار دهه گذشته چه کسانی بودند و مقالاتی از سروش، بشیریه، طباطبایی، فیرحی و دیگر نویسندگان مورد نقد و بررسی قرار گرفته است. در این پرونده مقصود فراست‌خواه، جواد غلامرضا کاشی، امیر مازیار، ابوالفضل دلاوری، مصطفی مهرآیین، یوسفی اشکوری و احمد بستانی مطالبی را به رشته تحریر درآورده‌اند.

←در بخش گزارش سیاست‌نامه ۲۹ روزنامه‌نگاران عضو هیأت تحریریه مجله به مناسبت تولد چهره‌های فرهنگی ایران دست به قلم برده‌اند و مطالبی با عنوان عقاب‌ هفت آسمان: ۱۲۰سالگی پرویزناتل خانلری، میزبان روشنفکران: ۱۰۰سالگی امیرحسین جهانبگلو، مادر تاریخ‌نگاری ایران: ۹۰سالگی منصوره اتحادیه و جامعه‌شناس مقاومت: ۵۰سالگی عباس کاظمی به رشته تحریر درآورده‌اند.

♦مدیر و سردبیر سیاست‌نامه حامد زارع است که در ۳۸۰ صفحه و با قیمت ۱۵۰ هزار تومان به همت مطبوعاتی هم‌میهن منتشر شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا