تیترنمارسانه دیدسایت ها/خبرگزاری ها

گزارش خواندنی پژمان راهبر از کینگدام آرنا/کوچک، زیبا و خیره‌کننده

پژمان راهبر رسانه نگار مشهور ایرانی و سردبیر سایت ورزش سه که برای بازی سپاهان-الهلال به عربستان سفر کرده بود امروز گزارش جالبی از امکانات،زیبایی و جلوه های ورزشگاه کینگدام آرنا محل بازی دو تیم ایرانی و عربستانی منتشر کرده است.

برش هایی از این مطلب را مطالعه بفرمایید:

←کوچک، زیبا و خیره‌کننده؛ واژه‌هایی برای توصیف استادیوم تازه تاسیس عربستان.

←ورزشگاه کینگدام آرنا، یک اثر هنری و یک شاهکار استادیوم‌سازی است که شرکت‌های مختلفی از سراسر جهان در اجرای آن مشارکت داشتند. از خود عربستانی‌ها و پیمانکاران بزرگشان گرفته تا شرکت‌های آمریکایی، سوئدی و… . در حالی که تنها نقشه ضعف ورزشگاه چمن آن است که به دلیل سرپوشیده بودن استادیوم، نور کافی به آن نمی‌رسد. با این حال از تدارکات بلافاصله مسابقه بعد از پایان مسابقه مشخص بود که این مسئله هم مشکل خاصی در آینده ایجاد نخواهد کرد.

←این یک تجربه جدید برای تماشای فوتبال بود. استادیومی که به گوشه گوشه‌اش مسلط بودی و اگر صحنه‌ای را از دست می‌دادی، می‌توانستی از مانیتورهای غول‌آسا که روبروی چشمت وجود داشت، موقعیت را دنبال کنی. محل اصلی جلوس هواداران در پشت دو دروازه و در جایگاه‌های شیبداری بود که احتمالا در هر سمت نزدیک ۱۰ هزار نفر را در خود جای می‌داد. یک سمت اولتراها و هواداران دو آتشه با نظم خاص مه با یک طبل رهبری می‌شدند و یک سمت دیگر هوادارانی که مثل گروه کر نوازندگان اصلی را همراهی می‌کردند.

←دیروز در کینگدام آرنا این را تجربه کردید که ۲۸ هزار نفر برای ایجاد یک جو جهنمی کافی است. طنین صدا در این استادیوم طوری بود که بیش از هر استادیوم غول‌آسای دیگری در سراسر جهان، سروصدا ایجاد کنید. ضمن اینکه نور کافی و گرافیک کلی استادیوم نیز فرصتی را برای پوشش دهندگان تلویزیونی ایجاد می‌کرد که تصاویری به مراتب بهتر و خیره‌کننده‌تر روی آنتن بفرستد.

←برای اغلب خبرنگاران ایرانی و بازیکنان سپاهان، تجربه تماشا و بازی در این استادیوم منحصربفرد و استثنایی بود. استادیومی که سه سال در اختیار الهلال قرار گرفته تا بازی‌های خانگی را در آن انجام بدهد و آنها کاملا خشنود و راضی، در حال لذت بردن از این فضای مستطیلی شکل هستند که انگار توسط میکل‌آنژ طراحی شده.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا