تیترنمارسانه دیدسایت ها/خبرگزاری ها

توضیحاتی درباره تغییرات خبرگزاری فارس

توضیحاتی درباره تغییرات خبرگزاری فارس

مدتی است خبرگزاری فارس از لحاظ ظاهری دچار تغییرات اساسی شده تا جایی که برخی کاربران با باز کردن صفحه اول این خبرگزاری فکر می کنند اشتباها به یک سایت دیگر مراجعه کرده اند.

امروز مهدی جهانتیغی درباره این تغییرات توضیحاتی نوشته است.

یک: فارس جدید یک شبکه اجتماعی نیست، بلکه یک خبرگزاری است که برخی ماموریت‌ها و هدف‌گذاری‌های خبری و بهبود و تکمیل سرعت انتشار اخبار، حوادث و رویدادها را از طریق درگاهی همانند شبکه های اجتماعی دنبال و به نوعی برون سپاری می‌کند. بنابراین شبکه اجتماعی اضافه‌شده بخشی از خبرگزاری فارس است و نه همه آن.دو: فارس تعاملی یا همان بخش شبکه اجتماعی فارس تفاوت اصلی آن با دیگر شبکه های اجتماعی در برجسته بودن بخش خبری و ژورنال محور بودن آن است. به معنای دیگر فارس تعاملی یک شبکه اجتماعی بیشتر خبری است. ضمن اینکه بر اساس پایش‌های جدید حتی اینستاگرام که بیشتر یک شبکه عمومی و سرگرمی تاپیش از این در ایران محسوب می‌شد، اینک بیش از گذشته به سمت خبری شدن رفته و به منبع کسب خبر بسیاری از مخاطبانش هم تبدیل شده است. بنابراین اقبال ایرانیان از شبکه های اجتماعی به عنوان منابع خبری، واقعیتی انکار ناپذیر و یک رفتار عمومی گسترده است و نمی‌توان آن را نادیده گرفت.
سه: فارس تعاملی گرچه در واقع گسترده کردن منابع خبری با هدف تسریع و‌ جبران عقب ماندگی حوزه خبر و پاسخ مناسب به سلیقه های مختلف خبری و رسانه‌ای است ولی راهبردی تر از آن گام عملی و تلاشی جدید برای مردمی‌سازی حوزه رسانه محسوب می‌شود. فارس تعاملی در واقع یک نوع تعاونی اسلامی خبری محسوب می‌شود که ضمن آن تلاش می‌کند از آفات دیگر شبکه‌های اجتماعی مشابه؛ همچون اخبار دروغ، کذب، گمراه کننده و مغالطه‌آمیز تا حد امکان مبرا باشد.چهار: فارس جدید البته در شبکه اجتماعی خبری خلاصه نمی‌شود . بلکه بخش مهم دیگر آن تصویری شدن یا همان بخش فارس تی‌وی است. حرکت شتابان فضای وب و روزنامه‌نگاری به سمت صوت و فیلم، حرکت به این سمت را ناگزیر کرده و فارس در کنار تحول در شیوه‌های نوین خبرنویسی و گزارش نویسی، تمرکز ویژه‌ای در تولید محصولات مختلف تصویری از پخش زنده رویدادها، برنامه سازی استدویویی، مستند سازی و … خواهد داشت.
پنج: فارس جدید یک تولد است و طبیعی است که رشد و تکامل آن زمان خواهد برد و هر روز قطعا با برطرف کردن ضعف‌ها و شناخته شدن بیشتر جاذبه‌ها، نقاط قوت و ظرفیت‌های جدید توسط مخاطبان به سمت تکامل خواهد رفت. این تکامل هم به صورت کمی و هم کیفی ادامه پیدا خواهد کرد.شش: فارس جدید تلاشی برای جبران عقب ماندگی از حوزه‌های روز رسانه و فناوری است و آمادگی برای ورود به دوران هوش مصنوعی و حرکت در مرز فناوری‌های روز و مکانیزم های جدید خبری و رسانه‌ای و درگاه‌های جدید اطلاع رسانی است.هفت: دستاوردهای فارس جدید، دستاوردی برای همه رسانه‌ها و فعالین فضای مجازی کشور محسوب می‌شود. مجموعه اینها تلاشی برای بازکردن راه و پاگذاشتن با خطای کمتر و موفقیت بیشتر برای ورود به نوین شدن رسانه در کشور محسوب می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا