رسانه دیدرسانه ملی/سامانه های نمایش

یک گفت و گوی آهنگین

نگاهی به تاک شو علی میرمیرانی با حضور احسان محمدی

مهدی بذرافکن

مهدی بذرافکن

رسانه نگار/سوابق:سردبیر سایتهای توریسم آنلاین،خبرنیوز،دبیر تحریریه هفته نامه سیاحت و تجارت،یادداشت نویس خبرآنلاین،خبرورزشی

یک گفت و گوی آهنگین

گفت و گوی علی میرمیرانی با احسان محمدی در برنامه «دوشات» دیدنی و شنیدنی است.

دیدنی از این جهت که در هنگامه گفت و گو، ویدیوهایی مربوط به صحنه های خاطره انگیز فوتبال و البته مرتبط با سخن گویندگان پخش می شود و شنیدنی هم از جهت حُسن صوت میزبان و مهمان که هر دو آهنگین و شعرگونه حرف می زنند، انگار که مطالب از قبل نوشته شده و آنها در حال خوانش آنند.

علی میرمیرانی با تیزبینی و موقعیت سنجی، گفت و گو با احسان محمدی را-که حوالی دو ماه پیش انجام شده – به صورت کامل به فوتبال و حواشی اش پیوند زد و آن را نگه داشت تا در کوران رقابت های جام ملت های آسیا پخش کند.

گفت و گویی که هرچند مثل برنامه امیر مهدی ژوله «اوج» ندارد اما «فرود» هم ندارد؛روی یک ضرب آهنگ خاص آغاز می شود و پایان می یابد؛به صورت کلی در اقناع مخاطب برای دیدن یک گفت و گوی ۴۵ دقیقه ای موفق است.

علی میرمیرانی با علم به این که احسان محمدی مثل دیگر مهمانان دوشات-رضا کیانیان،کامبیز دیرباز،محمد بحرانی و…- از عنصر شهرت برخوردار نیست، سَمت گفت و گو را سوی احوالات شخصی مهمان نمی برد و به درستی سعی می کند از اطلاعات بالای احسان محمدی درباره فوتبال و حواشی آن برای جذاب شدن گفت و گو بهره ببرد.

کاری که هر دو به خوبی از عهده اش بر می آیند؛هم میرمیرانی پرسش کننده خوبی است،هم محمدی پاسخ دهنده خوبی.

این گفت و گو اما دو نکته ویژه هم دارد که یکی سهم میرمیرانی و دیگری احسان محمدی است.

علی میرمیرانی درباره روز خاکسپاری مرحوم دکتر حسین فاطمی -که از مبارزین علیه شاه بود و در نهایت هم اعدام شد-نکته جالبی گفت که تاکنون کمتر بیان شده است.

ظاهرا پس از تیرباران مرحوم فاطمی، ماموران امنیتی جنازه او را به خانواده اش تحویل نمی دادند. به همین خاطر «سلطنت فاطمی» خواهر دکتر فاطمی -که زنی جسور و نترس بوده -برنامه ریزی می کند تا همراه چند مرد چالاک و قوی، جنازه برادرش را از دست ماموران امنیتی خارج کنند، یکی از این مردان کسی نبوده جز غلامرضا تختی که بعدا به خاطر این حادثه به زندان می افتد.

نکته دوم از احسان محمدی است و اطلاعات جالبی که او از سرگذشت تلخ دروازه بان تیم ملی فوتبال برزیل در جام جهانی سال ۱۹۵۰ بیان کرد.

مسابقه فینال جام جهانی که در ورزشگاه ریودوژانیرو برزیل برگزار شد و برزیل با نتیجه دو بر یک به اروگوئه باخت.

مردم برزیل باخت در این بازی را از ضعف دروازه بانشان می دانستند به همین خاطر طردش کردند طوری که او در فقر مطلق از دنیا رفت.

علی میرمیرانی با همان «ابراهیم رها»ی معروف، با تاک شو دوشات یکی از حرفه ای ترین برنامه های گفت و محور رسانه های دیداری را کارگردانی و اجرا می کند.

برنامه ای که بی اغراق می تواند کلاس درسی برای مجریان جوان تر باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا