تیترنمارسانه نگاران و هوش کلامی

از راویان بیاموزید

چرا رسانه نگاران باید هوش کلامی را بیاموزند؟/قسمت هجدهم

عیسی محمدی

عیسی محمدی

رسانه نگار/شاعر/ کارشناس تولید محتوا، مدیر رسانه و مشاور/علاقمند به توسعه فردی و برندینگ

 

یکی از کسانی که می‌توانند در تقویت هوش کلامی و نحوه بیان شما هم اثرگذار باشند، راویان و قصه‌گویان هستند. به نوعی حتی اجراکنندگان استندآپ‌کمدی‌ هم می‌توانند در این امر اثرگذار باشند. اما چطور؟
در روایت و قصه‌گویی، شما ابتدا و انتهایی دارید و باید پیام و قصه و چیزی را منتقل کنید. البته طبیعی است که این کار را باید با سبک خاص خودتان انجام بدهید. اگر قرار باشد که صرفا از روی دست یک راوی صحبت کنید، کار را خراب خواهید کرد. اما اگر ببینید که مثلا راویان چطور دیگران را مسحور خود می‌کنند و چه روش‌هایی دارند، این امر می‌‌تواند حسابی به شما کمک کند. مثلا یک راوی از نمونه‌های تاریخی برای پیش بردن قصه‌های خودش سود می‌برد و اتفاقا خیلی هم می‌تواند خوب کارش را پیش ببرید. یک راوی تمرکز می‌کند روی زندگی بزرگان، یک راوی روی ضرب المثل‌ها و … .
در کل، تمرکز کردن روی شیوه کاری راویان و حتی اجرای آن‌ها، می‌توند حسابی برای‌تان اثربخش باشد. بد نیست بدانید بخشی از این فرآیند را، افراد طناز هم می‌توانند اجرایی کنند. چطور است که شما هم لطیفه‌گویی را یاد بگیرید و حتی اجرا کنید؟ هنر شوخی کردن هم جزو آن هنرهای شاخصی است که می‌تواند حسابی به رشد هوش کلامی شما کمک کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا